Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Zadania dla 6-latków na dzień 29.10.2020 r.

Zadania dla dzieci oddział przedszkolny 6-latki

Czwartek, 29. 10.2020 r.

Temat: Odgłosy padającego deszczu.

 

I.

Załącznik nr 1 Tablica demonstracyjna nr 28

Rozmowa rodzica z dzieckiem jak wygląda dzień późną jesienią?

Dziecko słucha wiersza czytanego przez rodzica.

 

Zabawa z kropelkami deszczu.

Dziecko oraz domownicy lub rodzeństwo dostają woreczki foliowe wypełnione np.: fasolą, grochem, ryżem lub kaszą. Dobierają się parami, stają naprzeciwko siebie. Rodzic czyta:

Kapu, kap

Kapu, kap

Kropla woła –złap mnie! Złap!

Na słowa „Złap” dziecko z partnerem rzuca woreczki do siebie.

 

Zabawa ruchowa z elementem podskoku „Berek Kropelek”

Dziecko jest „Berkiem Kropelkiem”, który porusza się podskokami po pokoju na określony sygnał przez rodzica. Jeśli jest brak sygnału dziecko przykuca w siadzie podpartym. Zabawę powtarzamy.

 

II.

Zabawa dydaktyczna: Poznajemy pory roku.

Załącznik nr 2 str. 8 Tablica demonstracyjna nr29

Karta pracy cz. Str. 72

 

Zabawy i ćwiczenia z literką „i”

Załącznik nr 3 str. 9 Wiersz -Rozmowa nt. wiersza

Litery i liczby str.95 – pisanie po śladzie litery „i,I”

 

Zabawy na powietrzu „Wiszące liście”

Dziecko śpiewa piosenkę „Kolorowe listki” i wykonuje odpowiednie ruchy zgodne z treścią piosenki.

 

III.

Rozmowa nt.: Jaka jest woda?

Rozwiązanie zagadki:

Dudni w studni, płynie w rzece

Z rynny kapie, z kranu ciecze.

Co to jest? Czy odgadniecie? (woda)

Załącznik nr 4 tablica demonstracyjna nr 30

-Do czego wykorzystujemy wodę?

Rodzic wycina dziecku krople z białego papieru oraz napis „WODA”

Dziecko podaje przykłady wykorzystywania wody, rodzic zapisuje je na kroplach

Dziecko przykleja na środku kartki napis „WODA”, a wokół wyrazu krople z napisami.

 

Rozdmuchiwanie kropli zabarwionej wody.

Rodzic daje dziecku białą kartkę papieru, na której wkrapla kilka kropli wody zabarwionej farbą. Dziecko rozdmuchuje krople za pomocą słomki do napojów.

 

Jakie dźwięki wydaje woda?

Ustawiamy dziecku miskę z wodą.

-Pada deszcz – dziecko uderza dłońmi o powierzchnię wody chlap, chlap chlap.

-Kapie woda – słucha opadającej wody z mokrych dłoni: kap, kap, kap.

-Mieszamy wodę – porusza rękami w wodzie: chlup, chlup, chlup.

-Wlewanie wody do wody – nabiera wody w złączone dłonie, ulewa ją z niewielkiej odległości: bul, bul, bul.

-Wrzuca np.: drewniane klocki do wody plusk, plusk, plusk.