Zadania dla 6-latków na dzień 27.10.2020 r.
Wtorek 27.10.2020 r.
Temat: Codzienne hałasy.
I.
1.Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze i usprawniające narządy artykulacyjne – hałasy dochodzące z kuchni. Słuchanie odgłosów dochodzących z kuchni, rozpoznawanie ich, np.:
-stukot składanych naczyń, sztućców,
-gwizdek czajnika,
-stukot pokrywek
-mieszanie łyżeczką w szklance itp.
2.Ćwiczenie „Porządkujemy kuchnię”.
Dzieci wykonują językiem określone ruchy:
- język myje okna (oblizywanie językiem zębów),
- język ściera pajęczynę z sufitu (oblizywanie językiem podniebienia),
- język zamiata podłogę (oblizywanie językiem dna jamy ustnej),
- język myje ściany (oblizywanie językiem policzków).
3.Ćwiczenie „Naśladujemy odgłosy” .
Dzieci naśladują odgłosy wydawane przez różne przedmioty znajdujące się w kuchni:
- w czajniku gotuje się woda –syczy sss, sss, sss……..
- w garnku gotuje się zupa bulgocze – bul, bul, bul…………..
- pokrywka podskakuje na garnku – trach, trach, trach……………
- pracuje mikser – bzzz, bzzz, bzzz…………………..
- pracuje maszynka do mielenia mięsa – trrr, trrr, trrr……………..
- skrzypią drzwi lodówki – iiii, iiii, iiii……………………
- mama ubija tłuczkiem mięso na kotlety – buch, buch, buch………………..
4.Ćwiczenie – tworzenie liczby mnogiej i zdrobnień od słów:
- talerz – talerze – talerzyk
- łyżka – łyżki – łyżeczka
- szklanka
- czajnik
- ręcznik
- sitko
- widelec
II.
Historyjka obrazkowa „Nie przeszkadzaj, nie hałasuj!”
Rozmowa z dzieckiem na temat dźwięków, jakich lubią słuchać i jakie są dla nich nieprzyjemne.
Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat - jak możemy uniknąć hałasu? Podkreślenie szkodliwego wpływu hałasu na organizm ludzki.
Karta pracy cz.1 str. 67
Zabawa orientacyjno – porządkowa „Cicho – głośno”
Na hasło „Cicho” – dziecko porusza się po pokoju jak najciszej. Hasło „Głośno” – jest sygnałem do tworzenia hałasu. Wydobywanie dźwięków poprzez klaskanie, tupanie, podskakiwanie, uderzanie rękami o podłogę bez używania mowy.
III.
Karta pracy cz.1 str. 70
Zabawy na świeżym powietrzu – zabawy liśćmi.