Wyszukiwarka

Wyszukiwarka

Zadania dla 6-latków na dzień 27.10.2020 r.

Wtorek 27.10.2020 r.

Temat: Codzienne hałasy.

I.

1.Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze i usprawniające narządy artykulacyjne – hałasy dochodzące z kuchni. Słuchanie odgłosów dochodzących z kuchni, rozpoznawanie ich, np.:

-stukot składanych naczyń, sztućców,

-gwizdek czajnika,

-stukot pokrywek

-mieszanie łyżeczką w szklance itp.

2.Ćwiczenie „Porządkujemy kuchnię”.

Dzieci wykonują językiem określone ruchy:

  • język myje okna (oblizywanie językiem zębów),
  • język ściera pajęczynę z sufitu (oblizywanie językiem podniebienia),
  • język zamiata podłogę (oblizywanie językiem dna jamy ustnej),
  • język myje ściany (oblizywanie językiem policzków).

3.Ćwiczenie „Naśladujemy odgłosy” .

Dzieci naśladują odgłosy wydawane przez różne przedmioty znajdujące się w kuchni:

  • w czajniku gotuje się woda –syczy sss, sss, sss……..
  • w garnku gotuje się zupa bulgocze – bul, bul, bul…………..
  • pokrywka podskakuje na garnku – trach, trach, trach……………
  • pracuje mikser – bzzz, bzzz, bzzz…………………..
  • pracuje maszynka do mielenia mięsa – trrr, trrr, trrr……………..
  • skrzypią drzwi lodówki – iiii, iiii, iiii……………………
  • mama ubija tłuczkiem mięso na kotlety – buch, buch, buch………………..

4.Ćwiczenie – tworzenie liczby mnogiej i zdrobnień od słów:

  • talerz – talerze – talerzyk
  • łyżka – łyżki – łyżeczka
  • szklanka
  • czajnik
  • ręcznik
  • sitko
  • widelec

II.

Historyjka obrazkowa „Nie przeszkadzaj, nie hałasuj!”

Rozmowa z dzieckiem na temat dźwięków, jakich lubią słuchać i jakie są dla nich nieprzyjemne.

Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat - jak możemy uniknąć hałasu? Podkreślenie szkodliwego wpływu hałasu na organizm ludzki.

Karta pracy cz.1 str. 67

Zabawa orientacyjno – porządkowa „Cicho – głośno”

Na hasło „Cicho” – dziecko porusza się po pokoju jak najciszej. Hasło „Głośno” – jest sygnałem do tworzenia hałasu. Wydobywanie dźwięków poprzez klaskanie, tupanie, podskakiwanie, uderzanie rękami o podłogę bez używania mowy.

III.

Karta pracy cz.1 str. 70

Zabawy na świeżym powietrzu – zabawy liśćmi.