Kl. III 2.04.2020
Pani B. Momot
KLASA III 02.04.2020 ( czwartek)
Edukacja polonistyczna
Temat zajęć : W poszukiwaniu wiosny.
1.Odpowiedz na pytania:
- Jaką mamy teraz porę roku?
- Czy w Twojej okolicy zauważyłeś/ zauważyłaś ślady wiosny?
- Jakie zmiany w przyrodzie następują wiosną?
2. Obejrzyj krótki film o zwiastunach wiosny https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg
3. Przeczytaj w podręczniku wiersz pt. „Wiosenne przebudzenie” s.51
4. Zastanów się:
- W jaki sposób wiosna przedstawiona w wierszu budziła się do życia?
- Jakie rośliny i jakie zwierzęta budziły się z zimowego snu?
- Co oznaczają określenia poetyckie występujące w wierszu:
„Suknia zimy taka kusa”, „Wdziecznie pręży się leszczyna”,
„Ziemia błotem łapy brudzi”.
- Po co poeci stosują zwroty poetyckie?
5. W zeszycie ćwiczeń na s. 60 wykonaj:
- Ćw. 1 s. 60 ( bez kropeczki)
- Ćw. 2 s. 60 – Zabaw się w reportera i przeprowadź wywiad z wiosną.
- Ćw. 4 s. 61
6. Dla chętnych ćw. 5 s. 61
Osoby, które wykonają zadanie dla chętnych robią zdjęcie i przesyłają do nauczyciela.
7. Naucz się pięknie czytać wiersz pt. „Wiosenne przebudzenie”.
8. Quiz : Czy rozpoznasz pierwsze wiosenne kwiaty? Sprawdź się!
https://samequizy.pl/czy-rozpoznasz-pierwsze-wiosenne-kwiaty-2/
Edukacja matematyczna
Mnożenie i dzielenie jako działania wzajemnie odwrotne
Przypomnienie! Mnożenie i dzielenie to działania wzajemnie odwrotne np.
20 : 5 = 4, bo 4 ∙ 5 = 20
1.Wykonaj ćw. 5 – 7 s. 30 ( zeszyt ćwiczeń)
2. Dla chętnych ćw. 8 - 9 s. 30
Edukacja muzyczna
1.W ćwiczeniach do muzyki na s. 69 znajdź piosenkę pt. „Pobudka z ogródka”.
2. Zapoznaj się ze słowami piosenki.
3. Włącz piosenkę na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=uvMa8ihLKco
4. Spróbuj śpiewać piosenkę razem z dziećmi.
5. Wymyśl akompaniament do piosenki ( np. klaskanie, pstrykanie, tupanie itp.)
Pliki do pobrania
-
02.04. B. Momot.docx (17.46 KB)